• Home
  • Wielka obywatelska mobilizacja!

Wielka obywatelska mobilizacja!

Wielka obywatelska mobilizacja! Każdy może dołączyć do akcji „Zabierz głos, bo go stracisz” i pokazać, że wybory 13 października to ważna sprawa dla nas i dla naszej przyszłości. Do kampanii społecznej Fundacji Batorego dołączają kolejne osobistości ze świata kultury, sztuki i mediów, m.in.: Wojciech Chmielarz, Radzimir Dębski, Dawid Kwiatkowski, Anja Rubik, Zofia Wichłacz.
Nie mówią na kogo głosować, ale przekonują, że warto wziąć losy swojego kraju w swoje ręce i zabrać głos.

Wielka obywatelska mobilizacja

Coraz donośniej przed wyborami słychać głos obywateli. Autorytety oraz znane osobistości ze świata kultury i sztuki w ponadpartyjnej akcji Fundacji Batorego apelują, aby pójść na wybory i zabrać 13 października głos. Nie dla polityków, ale w imię własnych poglądów. Nie mówią nam, na kogo głosować, mówią: „Zabierz głos, bo go stracisz”. Przekonują, że do urn warto pójść nawet jeśli czujemy się rozczarowani polityką, czy mamy poczucie, że nie widzimy na listach kandydata dla siebie. Podczas wyborów do Sejmu i Senatu nie chodzi o to, by wybrać idealne postacie, ale zagłosować na wystarczająco dobrych kandydatów. Demokracja to wielka wartość, której siłą jest głos obywateli. Wysoka frekwencja służy tym, którzy głosują. Co więcej, niska frekwencja sprzyja skrajnym ugrupowaniom, które zyskują większą reprezentację niż to wynika z rozkładu poglądów w społeczeństwie. Wówczas tracą na reprezentacji osoby bardziej umiarkowane i centrowe. A chodzi przecież o to, aby w Sejmie i Senacie była reprezentacja odzwierciedlającą poglądy Polek i Polaków.

„Hasło ponadpartyjnej kampanii profrekwencyjnej „Zabierz głos, bo go stracisz” to wezwanie do wyborców, by nie rezygnowali z wpływu na to, co się dzieje w kraju, bo o tym, kto będzie rządził zadecyduje frekwencja, czyli to, kto i jak licznie pójdzie na wybory. O tym jak będzie wyglądał krajobraz polityczny po wyborach może zadecydować kilkadziesiąt tysięcy wyborców. To tyle, ile zmieści się na Stadionie Narodowym. W wyborach wygra ten, komu się chce” – mówi Mikołaj Cześnik, SWPS.

„Siłą tej akcji jest zaangażowanie obywatelskie. Nic go nie zastąpi. Fakt, że tak wiele osób spontanicznie dołącza do kampanii, to dowód na to, jak wielu z nas uważa, że zbliżające się wybory parlamentarne to wydarzenie ważne dla nas wszystkich. Uruchomiliśmy swoistą kulę śnieżną, kampania zaczyna żyć swoim życiem i rozszerza swój zasięg również na Internet. To bardzo ważne, bo dzięki temu docieramy do osób, które na co dzień nie żyją temperaturą sporu politycznego.” – mówi Grzegorz Markowski,  CPC Brand Consultants.

Do kampanii Fundacji Batorego włączyli się m.in. Karolina Bruchnicka, Max Cegielski, Wojciech Chmielarz, Mateusz Damięcki, Krzysztof Jankowski, Piotr Kędzierski, Mikołaj Komar, Dawid Kwiatkowski, Rafał Masny, Małgorzata Rozenek, Eliza Rycembel, Anita Sokołowska, Kasia Sokołowska, Areta Szpura,  Hubert Urbański, Julia Wieniawa, Zofia Zborowska. Autorami zdjęć są wybitni fotografowie – Zuza Krajewska, Jacek Kołodziejski, Chris Niedenthal i Tadeusz Rolke. Wszystkie zdjęcia łączy jednolita grafika – czerwony kwadrat symbolizujący miejsce na nasz wyborczy głos oraz hasło kampanii „Zabierz głos, bo go stracisz”. Każdy może dołączyć do akcji „Zabierz głos”.

Dodaj nakładkę Zabierz Głos do zdjęcia profilowego i pokaż wszystkim, że wybory to ważna sprawa, jeśli zależy ci na tym, w jakim kraju żyjesz!

Inicjatorem akcji, która jest częścią ponadpartyjnej kampanii społecznej pod hasłem „Zabierz głos, bo go stracisz”, jest Fundacja im. Stefana Batorego. Fundacja od 2006 roku zachęca obywateli do aktywnego i świadomego udziału w wyborach.

Kiedy mówią mi, co się liczy… ja wiem, że mój głos liczy się tylko, jeśli go oddam

Akcja z udziałem znanych osób i fotografów jest przedłużeniem tradycyjnej kampanii społecznej prowadzonej w telewizji, radio i prasie. W spocie kampanii różne osoby zabierają głos i wypowiadają się ponad sporami politycznymi. Odwołują się do swoich własnych przekonań, do tego, na czym im naprawdę zależy. Każdy z nich ma swój powód, aby iść na wybory. Młody mężczyzna myśli o czystym powietrzu, starsza pani o służbie zdrowia, ktoś inny o ludzkiej solidarności. Na koniec kobieta, od której bije siła i niezależność, zdecydowanym głosem mówi: „Kiedy mówią mi, co się liczy… ja wiem, że mój głos liczy się tylko, jeśli go oddam”.

Spot zamyka głos Andrzeja Seweryna, który do pójścia do urn apeluje hasłem kampanii „Zabierz głos, bo go stracisz!  13 października głosuj w wyborach do Sejmu i Senatu”.

Wraz z kampanią powstała strona z najważniejszymi informacjami dotyczącymi wyborów, m.in. z kalendarzem i poradnikiem wyborczym oraz profil kampanii na Facebooku.

Organizatorzy kampanii

Kampanię „Zabierz głos, bo go stracisz” organizuje Fundacja im. Stefana Batorego. Wspierają ją licznie organizacje pozarządowe, m.in. Front Europejski, Fundacja Geremka, Fundacja: Projekt Polska, Fundacja im. Roberta Schumana, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej, Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Pracownia Badań i Innowacji Społecznych Stocznia, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych, Związek Miast Polskich.

Za koncept kreatywny projektu z fotografami oraz produkcję sesji fotograficznej odpowiada Shootme Visual Artists, za postprodukcję zdjęć Final Touch, za wsparcie w zaangażowanie gwiazd Filip Mecner Artist Management. Strategię kampanii opracował Grzegorz Markowski z CPC Brand Consultants. Za koncepcję kreatywną i realizację spotu odpowiada agencja Directors, zaś za produkcję – Flota Filmowa.

Spot jest emitowany w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych i radiowych, w Internecie, mediach społecznościowych oraz prasie. W przestrzeni miejskiej kampania pojawiła się na ekranach w komunikacji oraz nośnikach elektronicznych w kinach.

Kontakt dla mediów:

Anna Mazurek
amazurek@batory.org.pl
505 023 311

Udostępnij:

Kontakt

Organizatorem kampanii jest Fundacja im. Stefana Batorego

tel. 22 536 02 76

mail: zabierzglos@batory.org.pl